יום שני, 28 באוגוסט 2017

זרוע למסך המחשב - אז, למה צריך את זה בכלל?



הכברנו כבר במילים על כל עניין הארגונומיה ועל העקרונות המנחים של עבודה נכונה מול שולחן העבודה; נראה לי שהתחלנו להבין את התמורה של עמדת עבודה אשר מותאמת אישית למשתמש אשר עובד עלייה.
אלמנט נוסף על שולחן העבודה שהייתי רוצה לדבר עליו אתכם הוא זרוע למסך המחשב ולמה שווה לכם להשקיע באחד או לשבת לבוס שלכם על הראש בשביל זה.



Zap Monitor Arm By Gotessons


במהלך יום העבודה שלנו - בין אם אנחנו שמים לב לזה או לא - אנחנו משנים תנוחות כל הזמן, גם אם זה החלפת הרגל או תזוזה מינורית של מפרק היד. בהתאמה לכך גם מרכז הראייה שלנו משתנה וזה בהחלט משהו שצריכים להיות ערניים אליו במהלך יום העבודה.

"אוקיי... אז למה זה חשוב?!"


זה בעיקר משנה מפני שמערך העבודה שלנו צריך להיות דינאמי כל הזמן וכך גם התגובות שלנו אל מערכת הישיבה הניצבת מולנו - אם התנוחות שלנו משתנות או הצורך שלנו בזווית ראייה אחרת אז מסך המחשב צריך להמשיך איתנו את התנועה ולהגיב בהתאם למנח הישיבה הנוכחי שלנו.
בעצם הדינמיקה והסנכרון שלנו מול מסך המחשב אנחנו מפחיתים את הסיבוכים הפיזיולגיים שעלולים להתפתח בגוף שלנו עקב תנוחה לא נכונה של הגב והצוואר שלנו.

איך להתאים את מסך המחשב למנח הישיבה?

1. יש לוודא שהעיניים שלנו ניצבות אל מול השפה העליונה של מסך המחשב.

2. העיניים שלנו צריכות להיות במרחק של 30-40 ס"מ ממסך המחשב או במרחק של שליחת יד ישרה אל הפאה העליונה של המסך.

3. המסך צריך להיות בהטיה של 10-20 ס"מ ביחס לשולחן הכתיבה.

4. זווית הראייה שלנו צריכה להיות עד 15 מעלות בהטיה ביחס להמשך התנועה של הצוואר עם הגב והעיניים שלנו צריכים להיות מופנות אל מרכז המסך.

בדר"כ משתמשים בזרוע כפולה לעבודות גרפיות ואצל מתכנתים אשר צריכים משטח עבודה רחב יותר



אם כך אז מה הסיכונים הכרוכים בהתאמה לא נכונה של מסך המחשב?

הראש שלנו הוא משקולת שיושבת על הצוואר שלנו ו- במשקולות כמו במשקולות - בהרמה לא נכונה או הצבה לא נכונה יכולים להתפתח סיבוכים שמשליכים על הצוואר ועל הכתפיים.
כאשר הראש שלנו נמצא בתנוחה קיבעונית שהיא לא נכונה עבורו אז במנח ישיבה שהוא לא נכון עבורו - יכול להיווצר לחץ על עמוד השדרה הצווארי מצב שיכול להחמיר לפריצות דיסק ולשחיקה של החוליות בצוואר.
לכן יש לשים לב, אם רק למידי פעם, לצורה שבה אנחנו מחזיקים את המשקולת הזאת על הצוואר ואיך אנחנו מתייחסים אליה.

אז אחרי שלמדנו את כל היתרונות של זרוע מסך למחשב ולמה כדאי שזה יהיה מונגש אלינו בזמן העבודה שלנו - אתם מוזמנים לבוא ולהתרשם מהמבחר שלחברת "סימון פתרונות ישיבה" יש להציע:


תודה רבה ומקווה שנהניתם מהקריאה :)

מאחל לכם ישיבה נעימה ונכונה!


עדי גוטליב | מעצב תעשייתי

     Sales@simon.org,il

simon_s_logo_slogenRGB-01.jpg
שתולים 70, תל אביב, 6762572.

טל' 03-5370150 | פקס: 03-5370151

 




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה